Zážitky, adrenalin, unikátní výhry i aktivní pomoc neziskovým organizacím v Česku. To je první dobročinná aukční platforma DOBROBOT

  • 12. 04. 2023
Zážitky, adrenalin, unikátní výhry i aktivní pomoc neziskovým organizacím v Česku. To je první dobročinná aukční platforma DOBROBOT

Praha, 11. dubna 2023 – DOBROBOT, první dobročinná aukční platforma v Česku, kterou spravuje Nadační fond Dobrobot, pomáhá neziskovým organizacím financovat náklady na jejich činnost a rozvoj. Prostřednictvím produktů a služeb mohou přispět firmy, ale i jednotlivci nebo samotné organizace. Těm DOBROBOT nabízí nástroj na zvýšení příjmů a podporuje tak jejich fungování. Do prvních dobročinných aukcí věnovaly předměty známé osobnosti i slavní sportovci.

S myšlenkou dobročinné aukční platformy na podporu organizací občanské společnosti přišel zakladatel technologické firmy Livesport Martin Hájek, který si pro spolupráci vybral Davida Procházku, zakladatele platformy Donio. „V Česku máme celou řadu vynikajících  neziskových organizací. Pomocí platformy DOBROBOT jim chceme nabídnout nástroj na zvýšení příjmů a podpořit tak jejich fungování. Odpovědným firmám zase DOBROBOT otevírá možnost přispět tím nejpřirozenějším způsobem – prostřednictvím vlastních unikátních produktů a služeb,” vysvětluje poslání Martin Hájek.

„Řada lidí si uvědomuje pozitivní dopad neziskových organizací na společnost. Nicméně v otázce kvalitního odměňování za tuto práci, se již názory lidí poměrně rozchází. Často slýcháváme narativ, že by lidé v neziskovém prostředí měli dělat ideálně zadarmo. Pokud chceme toto odvětví inovovat a posouvat ho kupředu, musíme do něj naopak přivést špičkové lidi, a ty adekvátně zaplatit. Naším záměrem je uživatelsky jednoduchou formou získávat prostředky, díky kterým budou moct organizace v Česku lépe naplňovat svá poslání. Do konce roku chceme prostřednictvím naší platformy vybrat alespoň 15 milionů korun,“ říká David Procházka, zakladatel úspěšného projektu Donio, skrze který se za 3 roky fungování podařilo vybrat již přes 800 milionů korun na pomoc desítkám tisíců konkrétních lidí. DOBROBOT vnímá jako další možnost jak zapojit širokou veřejnost do dobročinnosti.

„Se zájmem o zapojení do dobročinných aukcí se hlásí firmy, slavní sportovci i známé osobnosti a nabízejí do dražby unikátní produkty i zážitky. Přes DOBROBOT můžete například podpořit organizaci Život dětem a získat podepsaný dres Petry Kvitové. Vydražením dresu hráčů Baníku Ostrava přispějete na provoz Světlušky. Nebo podpoříte v činnosti Projekt Šance a získáte půltunovou repliku sochy Moai z Velikonočního ostrova od archeologa Ing. Pavla Pavla. Pro milovníky adrenalinu dražíme trénink s MMA zápasníkem Davidem Kozmou, který vám vedle pár dobře mířených ran přinese dobrý pocit z podpory organizace Dejme dětem šanci. Exkluzivně jsme získali ikonické poštovní známky z Ukrajiny nebo mikiny s podpisy Dany Drábové, Dominika Haška a dalších významných osobností. Výtěžek z nich podpoří Nadační fond pro Ukrajinu, který pomáhá s obnovou válkou zničené země,” vyzývá Procházka k zapojení do dobročinných aukcí dárce, organizace i firmy. „Souzníme s myšlenkou DOBROBOTA. Vysvětluje veřejnosti, že neziskové organizace potřebují také peníze na své fungování. V praxi vám totiž dárci nabízí například role toaletního papíru nebo dárkové předměty, ale peníze na fungování ne. To je tabu. Protože přesně neví, kam půjdou. Přitom ty jsou pro nás to nejdůležitější, abychom mohli mít dopad na společnost,” říká Andrea Bohačíková, zakladatelka organizace M.arter, která podporuje matky i otce na rodičovské dovolené a usnadňuje jim návrat do pracovního procesu. „Líbí se nám prostředí, které umožňuje propojení dárců, firem i neziskových organizací. Místo, kde mohou firmy nabízet místo finanční podpory věcné dary a odkud dárci neodchází s prázdnou,“ ocenila nový projekt Gabriela Drastichová, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu.

O první dobročinné aukční platformě DOBROBOT
DOBROBOT je volbou pro odpovědné firmy, individuální dárce i pro samotné neziskové organizace. Umožňuje jednoduché a bezpečné založení dobročinné aukce, z níž 95 % výtěžku jde na financování provozních nákladů neziskové organizace, kterou si zakladatel aukce sám zvolí. 5 % výtěžku jde na financování provozu Nadačního fondu Dobrobot, který platformu spravuje, na transakční poplatky a na tým, který se o platformu i její uživatele a klienty stará. Prostřednictvím dobročinných online aukcí unikátních předmětů a zážitků může podpořit neziskové organizace každý, kdo dosáhl 18 let. Výtěžek usnadňuje organizacím v Česku financování činnosti, mezd zaměstnanců, nájmu, energií nebo investice do vzdělávání, moderních technologií a dalšího rozvoje lidí. Těch, pro které je práce v neziskovém sektoru životním posláním.