Organizace ŽIVOT 90 technologicky vylepšila dispečink služby a zvýšila tak její kapacitu. Nově ji tak mohou využít další klienti a klientky

  • 24. 02. 2022
Organizace ŽIVOT 90 technologicky vylepšila dispečink služby a zvýšila tak její kapacitu. Nově ji tak mohou využít další klienti a klientky

Organizace ŽIVOT 90 rozšiřuje kapacitu tísňové péče. Tuto sociální službu nabízí především seniorům a seniorkám. Služba prošla technologickou obnovou dispečinku a rebrandingem. Organizace nyní představuje i nový web a nový název služby NADOSAH.

Klienti a klientky služby NADOSAH, jak zní nový název tísňové péče ŽIVOTa 90, mají u sebe doma tři zařízení – tlačítko, které stisknou v případě nouze, zařízení, které umožňuje obousměrnou hlasitou komunikaci s dispečinkem, a čidlo, které hlídá, že je v bytě pravidelný pohyb. I tato zařízení prošla v rámci technologické obnovy obměnou a zajišťují tak v krizových situacích svým uživatelům ještě větší pocit bezpečí. V současné době službu využívá bezmála 1000 klientů a klientek z celé České republiky.

„Naše organizace poskytuje tísňovou péči po celé České republice, a to nejen starším lidem, ale i osobám se zdravotním postižením. V rámci našeho portfolia služeb nabízíme i doplňkovou venkovní variantu služby, která je určena pro aktivní klientky a klienty. Speciální karta s tlačítkem je v tomto případě doplněná o GPS s funkcí geofence,“ upřesňuje Lenka Víznerová, vedoucí služby NADOSAH.

Součástí služby je i možnost pravidelného obvolávání klientů a klientek, kdy se jich pracovníci služby ptají, jestli něco nepotřebují a jak se jim daří.

Nový dispečink služby NADOSAH sídlí v moderní kancelářské budově v Holešovicích, která poskytuje vysoký komfort pracovníkům. Díky technologické obnově dispečinku se zvýšila i kapacita služby. ŽIVOT 90 plánuje v letošním roce nabídnout tísňovou péči dalším seniorům a seniorkám.

„Nové dispečerské pulty jsou vybaveny špičkovou technologií, která je chráněna před případnými výpadky proudu, tak aby klienti nikdy nezůstali bez pomoci. Na dispečinku máme i úschovnu klíčů od bytů klientů, kteří se rozhodli uložit u nás své klíče pro případ krizové situace, aby výjezdová služba nemusela porušit dveře od bytu. V nových prostorách máme speciálně odhlučněné místnosti pro rušný provoz tísňové péče a také místo na odpočinek pro všechny pracovníky služby,“ dodává Víznerová

„Nový název služby NADOSAH vychází z dostupnosti tlačítka na ruce nebo ústředně – je vždy na dosah a společně s ním i pomoc. Měl by dodávat pocit, že v jakékoliv situaci, v kteroukoliv dobu, když něco potřebuji, jsou tady lidé, na které se můžu obrátit a spolehnout. Název má evokovat naději v pomoc, samostatnost i jednoduchost v komplikovaných situacích, blízkost a oporu. Tyto emoce podporuje i zvolená levandulová barva v brandu,“ říká ředitel ŽIVOTa 90 Jaroslav Lorman.

Pro službu NADOSAH organizace vytvořila také nový web. I tady grafický prvek vlnky s dvěma tečkami symbolizuje hlasovou komunikaci na dálku. Web přehledně vysvětluje komplexní fungování služby i postupy v krizových situacích, tak aby tomu porozuměla cílová skupina pečujících. Web podle zástupců ŽIVOTa 90 šetří čas pracovníkům, kteří již nemusí zájemcům složitě popisovat, jak co přesně funguje. Z nových stránek je to teď snadno pochopitelné.