Jak a proč se prezentovat na serveru Youtube

  • 24. 01. 2013
Pro neziskovou organizaci je jistě vhodná každá forma prezentace. Jednou z možností je i zveřejňování videí.
 
Pro neziskovou organizaci je jistě vhodná každá forma prezentace. Jednou z možností je i zveřejňování videí. Nahrajete-li svoje video například na server Youtube, odkaz na něj se dá vložit do mailu. Mnozí se rádi na krátkou upoutávku nebo vzkaz podívají. Máte tak větší šanci zaujmout a pro svoje potřeby diváka nadchnout natolik, že se budou o aktuální problém hlouběji zajímat. Server Youtube v tomto směru vychází neziskovému sektoru vstříc krátkým návodem, který níže cituji.
 

Nastavení vašeho neziskového kanálu

YouTube je interaktivní celosvětová komunita. Tuto platformu lze mnoha způsoby využít k informování a získávání publika a rozšiřování povědomí o vaší organizaci.
 

Základy

Komunikujte s ostatními. Zveřejňujte videa, o kterých se bude na YouTube mluvit. Poté se této diskuse účastněte, vkládejte komentáře a vytvářejte odpovědi ve formě videa.
Vytvářejte partnerství. Najděte na YouTube další organizace, které doplňují vaši misi a spolupracují na vzájemné propagaci.
Buďte aktuální. Pravidelně zveřejňujte nová krátká videa - ideálně kratší než 5 minut.
Šiřte svou zprávu. Sdílejte odkazy a kód pro vkládání videa se svými fanoušky, kteří tak pomohou šířit zmínku o vás.
Buďte originální. Máme širokou demografickou základnu. Vysoký počet zhlédnutí získá spíše obsah, který je zajímavý, než ten, který je právě v módě."
 

Přizpůsobte si svůj kanál.

Vytvořte design svého kanálu.Přejděte na stránku Design kanálu, poté zvolte barevné schéma tak, aby se hodilo k vašemu logu a dalšímu materiálu, a rozhodněte se, které moduly chcete zobrazovat ve vašem veřejném profilu.
Přidávejte bannery a adresy URL.Po vytvoření kanálu a jeho schválení, přejděte k položceMožnosti propagace, nahrajte své ikony a bannery a zadejte všechny další možnosti, které chcete použít.
Zvolte své úvodní video. Úvodní video vašeho kanálu se automaticky přehraje pokaždé, když někdo navštíví vaši stránku. Vybírejte jej s rozvahou. Chcete-li zachovat aktuálnost vašeho kanálu, pravidelně toto video aktualizujte. Můžete však také jako úvod vybrat vaše nejdůležitější video a ponechat je beze změny.
Zajistěte přísun darů. Zaregistrujte se ve službě Google Checkout, poté přejděte k Možnostem služby Google Checkout, zadejte své ID a Klíč obchodníka (Merchant Key) a zvolte částky darů. Po vyplnění údajů se ve vašem veřejném profilu a na všech stránkách s vašimi videi zobrazí tlačítko.
 
Vytvořte působivý obsah.
Existuje mnoho způsobů jak vytvořit komunitu kolem vašeho kanálu YouTube. Měli byste je všechny vyzkoušet. Uvádíme několik způsobů jak vytvořit zajímavá videa a pracovat s komunitou YouTube.
Přímá diskuse. Vytvářejte videa, která podnítí diskusi o vaší práci a cílech. Pokládejte otázky a získejte odpovědi ve formě videa.
Vyprávějte příběhy na pokračování. Zaujměte diváky sérií videí vyprávějících příběh na určité téma. Budou se vracet, aby zhlédli více. Až vytvoříte několik epizod, přejděte na stránku seznamu videí a zařaďte je do seznamu videí. Tak můžete vytvořit filmové příběhy na pokračování cílené na určitou demografickou skupinu.
Reagujte na současné události. Odpovídejte na relevantní příběhy a vytvářejte videa, která vysvětlí váš názor. Tato videa můžete vkládat do e-mailů pro vaše fanoušky. Zpráva s videem je působivější než e-mail tvořený výhradně textem.
Získejte podporu. Vždy je výhodné mít fanoušky, kteří vaše dílo pochválí - ať se jedná o známé osobnosti, nebo pouze o osoby, které jste svým dílem oslovili.
 

Vytváření sítě a rozesílání.

Značky a název vybírejte pečlivě. Při zadávání názvu a značek vybírejte relevantní klíčová slova. Při procházení webu YouTube pak budou uživatelé moci vyhledat váš obsah.
Vkládání. Vysílejte svá videa prostřednictvím webu. Vkládejte videa na svůj web a doporučte to i svým fanouškům.
Klikněte na položku Odebírat. Přihlaste se k odběru kanálů YouTube, které vás zajímají, a mějte přehled o jejich obsahu. Může se vám to vyplatit.
Buďte činní a ovlivňujte dění. Přitáhněte ke svým dílům pozornost tím, že budete pracovat jak s vašimi spojenci, tak s vašimi protivníky prostřednictvím videoodpovědí, textových komentářů nebo společných projektů.
Zřiďte na webu dvousměrný provoz. Použijte pole pro popis videa a adresu URL značkového banneru k přivedení uživatelů na váš web, přidejte na tento web odkaz na váš kanál YouTube a podpořte tak uživatele v interakci s vaším videoobsahem.